KÉRDÉSEK-VÁLASZOK
A “Kérdések – Válaszok” menüpontot a vásárlóinkban leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolására hoztuk létre.
Arra törekszünk, hogy az itt olvasottakat legjobb tudásunkhoz mérten vásárlóbarát oldalról közelítsük meg, és a telefonos ügyfélszolgálatos kollégáink által jezett, gyakorta előforduló kérdéseket sorakoztassuk fel.
Igyekszünk mindent megtenni vásárlóink elégedettségéért és bizalmáért.
Az itt olvasottak tudatában bízunk benne, hogy Önt is mihamarabb elégedett vásárlóink sorában üdvözölhetjük!
Szállítási információk
“Mindenhova érvényes a szállítási díj?”
Igen! A bútoroknál feltüntetett szállítási költségeket folyamatosan naprakészen tartjuk. Magyarország határain belül a jelzett szállítási költségek érvényesek. A költségek 1 db bútorra érvényesek, tehát pl. ha Ön kosárba tesz egy termékből két darabot, aminek van szállítási költsége, akkor az a szállítási díj a duplájára nő. A maximális költség 20.000 Ft / szállítási cím, afölé nem emelkedik.
“Keresni fognak még a kiszállítás előtt?”
Igen! Kollégáink minden vásárlóval telefonon egyeztetik a szállítás időpontját, 2 munkanappal kiszállítás előtt. Azért “csak” 2 munkanappal előtte, ugyanis szállítási köreink gyűjtőfuvarban történnek és ez a leghamarabbi időpont, amikor pontos napot és egy kettő órahosszás időintervallumot tudunk adni a szállítás időpotjáról, továbbá a sofőr kollégáink is keresik vásárlóinkat a kiszállítás napján, érkezés előtt megközelítőleg fél órával, így arra kérjük vásárlóinkat, hogy a megjelölt időintervallumhoz közelítve a megrendeléskor megadott telefonszámon csörgő telefont készítsék magukhoz.
“Melyik futárcéggel szállítunk?”
A szállításainkat nem futárcégekre bízzuk, hanem saját sofőrökkel, saját teherautókkal bonyolítjuk le. A teherautóink speciálisan bútorszállításra vannak átalakítva annak érdekében hogy a bútorok szállítás közbeni esetleges sérüléseit teljes mértékben elkerüljük.
“Nekem kell rakodó embert biztosítani?”
Amennyiben nem szeretne bajlódni a bútor rakodásával, vagy helyzeténél fogva nincs erre lehetősége, úgy vásárlóinknak módjukban áll igénybe venni a termék terméklapján feltüntetett “helyiségbe szállítás” szolgáltatásunkat, melyet maximumum az adott cím 5. emeletéig vállalunk külön díjjazás ellenében. Ebben az esetben a sofőrünk mellé egy rokodó kolléga is érkezik, így ketten bonyolítják le a rakodást.
A szállításaink (vásárlási feltételeink értelmében 6. SZÁLLÍTÁS) alap esetben az adott cím kapujáig értendőek. A sofőr egyedül van és csak leadja az árut az autóról, amely nem azt jelenti hogy “csak ledobja és szalad is tovább”. Természetesen sofőreink segítőkészek és lehetőségeikhez mérten rugalmasak, viszont a vásárlóknak jelzett 2 órahosszás szállítási időintervallumot igyekeznek betartani, így arra kérjük a vásárlóinkat segítsék söfőreink munkáját azzal, hogy a megrendelt áru mérete, súlya, kiszerelése függvényében biztosítanak embert a bútor vagy bútorelem teherautótól a lakásba vagy házba való juttatásához, illetve készítenek magukhoz elegendő készpénz az esetlegesen fennmaradó összeg kiegyenlítésére.
Számlázási információk
“Számla nélkül kérhetem?”
Természetesen nem. A hatályos jogszabályok értelmében minden vásárló számlát kap, minden általa vásárolt termékről.
“Mást lehet írni a számlára?”
Természetesen nem. A hatályos jogszabályok értelmében az a termék kerül a számlára, amit Ön megvásárol.
“Hogyan tudok fizetni?”
Amennyiben Ön adja le a megrendelést a weboldalunkon (nem pedig kollégáink veszik fel telefonon), úgy 4 + 1 féle fizetési mód közül választhat, melyek a közetkezőek:
1. 10% előreutalás, és 90% utánvét. Ebben az esetben előlegbekérő e-mailt küldönk az Ön által a megrendelés folyamán megadott e-mail címre, melyben benne lesz a cégünk K&H-s bankszámlaszáma, illetve a pontosan fizetenő összeg (a teljes ár 10%-a), illetve benne lesz az Ön rendelésszáma, melyet a rendszer automatikusan generál a megrendelés véglegesítésével. Ezt a rendelésszámot a 10% utalásánál a közlemény rovatba kell bele írni, így tudják kollégáink beazonosítani, hogy melyik rendelésre érkezett az előleg.
2. 100% előreutalás. Ebben az esetben szintén előlegbekérő e-mail fog érkezni Önhöz a megadott e-mail címre, melyben benne lesz a cégünk K&H-s bankszámlaszáma, illetve a pontosan fizetenő összeg (a teljes ár 100%-a), illetve benne lesz az Ön rendelésszáma, melyet a rendszer automatikusan generál a megrendelés véglegesítésével. Ezt a rendelésszámot a 100% utalásánál a közlemény rovatba kell bele írni, így tudják kollégáink beazonosítani, hogy melyik rendelésre érkezett az előleg. Ilyenkor természetesen átvételkor már nincs fizetendője.
3. 10% kifizetése bankkártyával, 90% utánvét. Ebben az esetben a megrendelés véglegesítésével az oldalunk átirányítja Önt a bankkártyás fizetési oldalra, ahol a kártyaadatok kitöltésével tudja fizetni a 10%-ot, kiszállításkor, a sofőr kollégánknak pedig a fennmaradó 90%-ot tudja kifizetni készpénzben.
4. 100% kifizetése bankkártyával. Ebben az esetben a megrendelés véglegesítésével az oldalunk átirányítja Önt a bankkártyás fizetési oldalra, ahol a kártyaadatok kitöltésével tudja fizetni a 100%-ot, kiszállításkor pedig már nincs fizetendője.
+1 Cetelem online áruhitel. A cetelem online áruhitellel kapcsolatos minden információt és kikötést megtalál a felső menüsorban található Cetelem Online Áruhitel menüpont alatt.
A beérkezett előlegeket minden esetben visszaigazolják kollégánik e-mailben, mégpedig olyan formában, hogy elküldjük a kiállított előleg számla másolatát.
Arra kérjük vásárlóinkat, hogy az előleg bekérő e-mail előtt ne utaljanak, ugyanis a pontos összeg az e-mailben van megadva, illetve minden esetben írják a rendelésszámukat a közlemény rovatba, mely szintén az e-mailben található, ezekkel is elkerülve az esetleges félreértéseket.
“Mennyi időm van befizetni, elutalni az előleget?”
Az előleg utalására a rendelés leadásának dátumától számított 3 munkanap áll rendelkezésre. A határidő alatt nem teljesített előleghez tartozó megrendelés rövid időn belül törlésre kerül.
“Olyat lehet hogy kiszállításkor fizetem ki a teljes összeget?”
Sajnos nem tudunk vállalni így kiszállítást, minden esetben szükséges minimum 10% előleg befizetése.
Határidők
“Ha most megrendelem akkor mikor kapom meg?”
A termékek adatlapján az AKTUÁLIS ELÉRHETŐSEG jelzi a vásárlóink számára hogy a kiszemelt termékből van e a raktárunkban, és ha esetleg épp nincs, akkor milyen határidővel tudjuk szállítani. Az aktuális elérhetőség, mint ahogy a neve is mutatja folyamatosan frissül, tehát ha az Ön által kiszememelt termékből esetelg az utolsót is megrendelik akkor az aktuális elérhetőség melletti felirat az oldal frissítésével megváltozik.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy KÉSZLETRŐL AZONNAL ELVIHETŐ akkor, mint ahogy a neve is mutatja a vásárlók azonnal (nyitva tartási időn belül) lehetőségük van számlázás után elvinni tőlünk. Félreértés ne essék, nem tudjuk azonnal szállítani. Ha kiszállítást kér, akkor az előleg beérkezésétől számítva (legyen az 10% vagy 100%) 10 munkanapon belül kerül sor a szállításra, amely (mint a neve is mutatja) kevesebb is lehet mint 10 munkanap, akár 3-4 munkanap is.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy GYÁRTÓI KÉSZLETRŐL akkor, a termék gyártónál van készleten és ebben az esetben az előleg beérkezésétől számolva 7 munkanapon belül kerül a raktárunkba a gyártótól, amely kevesebb (akár 2-3 munkanap) is lehet, majd ezt követően 10 munkanapon belül kerül sor a kiszállításra, amely szintén lehet kevesebb is gyűjtőfuvaros szállításunknak köszönhetően.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy Rendelhető, gyártási idő 2-3 hét vagy Rendelhető, gyártási idő 4-5 hét, akkor a termék rendelhető, de lesz a terméknek gyártási ideje, melyet a gyártó (vagyis nem mi, a forgalmazó) határoz meg. Az elérhetőségben jelölt 2-3 hét vagy 4-5 hét, vagy ezek bármely variációja azt jelöli, hogy mennyi idő megközelítőleg az előleg beérkezésétől számolva, amig a gyártó legyártja azt a bizonyos terméket és eljuttatja hozzánk, miután elkezdődhet a szállítás szervezése, amelyre 10 munkanapon belül kerül sor.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy Jelenleg nem rendelhető akkor a gyártó ideiglenesen vagy véglegesen nem vállalja az adott termék gyártását, így a termék nem rendelhető meg.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy egyedi egyeztetés alapján akkor bizonytalan, hogy a gyártó milyen határidővel készíti el, gyártja le az adott bútort. Természetesen ebben segítséget kérhet, ha e-mail üzenetben jelzi számunkra hogy Önt érdekli a termékünk. Ilyenkor felvesszük a gyártóval a kapcsolatot és visszajelzünk Önnek ezzel kapcsolatban. A következő e-mail címen tud velünk kapcsolatba lépni: info@raczbutorhaz.hu
Garancia
“Mennyi garancia van erre az XY termékre?”
Minden termékünkre vállalunk 1 év jótállást, gyártásból eredő hibára, rendeltetésszerű használat mellett. Ezen felül a gyártó is vállalhat temékeire kiterjesztett garanciát, melyet (ha van) a termék terméklapján feltűntetünk.
“Mit tegyek ha az átvételkor sérülést találok a bútoron?”
A bútor átvételekor meg kell jelölni, hogy ki lesz az átvevő személy. Az átvevő személy felelős azért, hogy azt vegye át amit rendeltek, így ajánlatos meggyőződnie a termék színéről, méretéről, szövetéről, mintájáról, darabszámáról, tartozékairől, és legfőbb képp az épségéről, dobozban lévő termékek esetén a doboz megbontásával. Abban az esetben ha bármi nem stimmel a felsoroltak közül, vagy egyéb olyan problémát lát, ami eltér a megrendeléstől, akkor azt haladéktalanul jelezze a sofőrnek. Sofőreink természetesen türelemmel és segítőkészséggel fordulnak vásárlóinkhoz, így megvárják amig Ön meggyőződik bútora épségéről. Ha mindent rendben talál, akkor aláírja az áru átvételi elismervényt, amellyel elismeri hogy hiánytalanul és sérülésmentesen átvette a megrendelt terméket.
“Mit tegyek, ha az általam használt bútoron találok hibát, sérülést?”
Ha hibát talál vagy véletlenül okoz a már meglévő, tőlünk vásárolt bútorán, akkor a sérült elem lefotózásával (melyeken jól látszik, kivehető a sérült elem), e-mail címünkre való továbbításával teheti meg az első lépést annak érdekében, hogy újra teljes értéküen használni tudja bútorát. A képek beérkezését követően kollégáink felveszik a kapcsolatot a bútor gyártójával és szükség esetén intézik a továbbiakat, melyről vásárlóink természetesen telefonon vagy e-mailben értesítést kapnak. A bútor rendeltetésszerű használatától adódó meghibásodás minősül garanciális hibának. Ez a webáruházban megjelenített minden egyes termékre vonatkozik. Természetesen ebben az esetben is felkereshet minket, és cégünk, vásárlóink maximális megelégedése érdekében igyekszik segítséget nyújtani és lehetőség szerint beszerezni a hiányzó vagy sérült elemet vagy alkatrész, melynek ára (a garanciával ellentétben) ebben az esetben a vásárlót terheli.
Lemondás vagy elállás
“Mi a különbség a lemondás és az elállás között?”
LEMONDÁS: lemondani akkor tudja megrendelését, ha még a megvásárolni kívánt bútort még nem vette át . A lemondási szándékát e-mailben jelezze kollégáinknak az info@raczbutorhaz.hu e-mail címre. Egyéb formában érketett lemondásokat nem tudunk figyelembe venni, ugyani írásos nyoma kell hogy maradjon a lemondásnak. Arra kérjük kedves vásárlóinkat hogy küldendő e-mail üzenetben írják le, a lemondani kívánt rendelés rendelésszámát, amely a tőlünk kapott automatikus visszaigazoló e-mail tetjén található, így elkerülve az esetleges félreértéseket.
ELÁLLÁS: elállásról akkor beszélhetünk ha az Ön által megrendelt bútort már átvette , és a bútor átvételére rákövetkező naptól (a bútor átvételének napja nem számít bele, hanem a rákövetkező naptól) számított 14 napon belül meggondolja magát a vásárló. Ebben az esetben a bútor visszajuttatásáról a vásárlónak kell gondoskodnia.
Készlet
“Ebből a termékből van készleten?”
A termékek adatlapján az AKTUÁLIS ELÉRHETŐSEG jelzi a vásárlóink számára hogy a kiszemelt termékből van e a raktárunkban, és ha esetleg épp nincs, akkor milyen határidővel tudjuk szállítani. Az aktuális elérhetőség, mint ahogy a neve is mutatja folyamatosan frissül, tehát ha az Ön által kiszememelt termékből esetelg az utolsót is megrendelik akkor az aktuális elérhetőség melletti felirat az oldal frissítésével megváltozik.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy KÉSZLETRŐL AZONNAL ELVIHETŐ akkor, mint ahogy a neve is mutatja a vásárlók azonnal (nyitva tartási időn belül) lehetőségük van számlázás után elvinni tőlünk. Félreértés ne essék, nem tudjuk azonnal szállítani. Ha kiszállítást kér, akkor az előleg beérkezésétől számítva (legyen az 10% vagy 100%) 10 munkanapon belül kerül sor a szállításra, amely (mint a neve is mutatja) kevesebb is lehet mint 10 munkanap, akár 3-4 munkanap is.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy GYÁRTÓI KÉSZLETRŐL akkor, a termék gyártónál van készleten és ebben az esetben az előleg beérkezésétől számolva 7 munkanapon belül kerül a raktárunkba a gyártótól, amely kevesebb (akár 2-3 munkanap) is lehet, majd ezt követően 10 munkanapon belül kerül sor a kiszállításra, amely szintén lehet kevesebb is gyűjtőfuvaros szállításunknak köszönhetően.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy Rendelhető, gyártási idő 2-3 hét vagy Rendelhető, gyártási idő 4-5 hét, akkor a termék rendelhető, de lesz a terméknek gyártási ideje, melyet a gyártó (vagyis nem mi, a forgalmazó) határoz meg. Az elérhetőségben jelölt 2-3 hét vagy 4-5 hét, vagy ezek bármely variációja azt jelöli, hogy mennyi idő megközelítőleg az előleg beérkezésétől számolva, amig a gyártó legyártja azt a bizonyos terméket és eljuttatja hozzánk, miután elkezdődhet a szállítás szervezése, amelyre 10 munkanapon belül kerül sor.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy Jelenleg nem rendelhető akkor a gyártó ideiglenesen vagy véglegesen nem vállalja az adott termék gyártását, így a termék nem rendelhető meg.
Ha a termék adatlapján azt olvassa az elérhetőségnél, hogy egyedi egyeztetés alapján akkor bizonytalan, hogy a gyártó milyen határidővel készíti el, gyártja le az adott bútort. Természetesen ebben segítséget kérhet, ha e-mail üzenetben jelzi számunkra hogy Önt érdekli a termékünk. Ilyenkor felvesszük a gyártóval a kapcsolatot és visszajelzünk Önnek ezzel kapcsolatban. A következő e-mail címen tud velünk kapcsolatba lépni: info@raczbutorhaz.hu
Egyedi gyártás
“Ebből a bútorból készítenek X méretűt, vagy Y színűt?”
Amennyiben az oldalunkon kiszemelt bútor szimpatikus Önnek, de mérete vagy színe, esetleg bármilyen kiegészítője miatt mégsem pont olyan amilyenre gondolt, arra kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat az info@raczbutorhaz.hu e-mail címen. Azért javasolt az e-mailben való érdeklődés, ugyanis kollégáinknak is szükségünk van bizonyos időre, amíg kapcsolatba tudnak lépni a bútor gyártójával, és lehetőségükhöz képest a leggyorsabban reagálni az Ön által küldött e-mailre.
Bútorápolás
SZŐNYEGÁPOLÁS
Ápolási tanácsok
- Ne tedd ki a szőnyeget közvetlen napsugárzásnak, mert színbeli eltérések alakulhatnak ki!
- Agyagcserépben lévő szobanövényt sose helyezz közvetlenül a szőnyegre, mert a szőnyeg a cserép alatt elrohadhat, bepenészesedhet vagy elszíneződhet!
- Ha az ápoláshoz túl sok vizet használsz, hullámos lehet a szőnyeg.
- A foltokat a folt peremétől befelé haladva távolítsd el!
Takarítás
- A szőnyegek porszívózása alacsony teljesítményfokozaton történjen.
- A nagyon finom szőnyegek porszívózása egy tortúra. Sokkal kíméletesebb, ha a szőnyeget óvatosan puha kefével szálirányban átkeféled.
- Az igénybevett szőnyegeket porszívózd rendszeresen, a kevésbé igénybevett szőnyegeket, csak ha szükséges.
- A szőnyeg felfrissül, ha színével lefelé fordítva hideg időben száraz porhóra kihelyezed és kissé megütögeted. Annak érdekében, hogy a hó ne olvadjon el azonnal és a szőnyeg ne szívja magába a nedvességet, ajánlatos a szőnyeget előtte néhány órára a szabadban száraz helyen lehűteni. A kezelést követően azonnal keféld át gyengéden és hagyd megszáradni.
FAÁPOLÁS
A fa egy élő, természetes anyag, ezért ápolni kell. Az egyszerű tisztításnak és nedves áttörlésnek is látványos eredménye lehet: a bútorok hosszú ideig szépek maradnak ilyen módon. Nagyon fontos a páratartalom: fabútorok esetén az optimális mérték a 40 és 60% közötti. Ennek elérésére a száraz téli hónapokban ajánlatos párásító használata, ellenkező esetben a bútordarabok elvetemedhetnek, és a felületükön lévő lakk berepedezhet.
Figyelj arra, hogy bútoraidat ne tedd ki közvetlen napsugárzásnak, illetve a fűtőtesttől legalább 30 cm-es távolságban helyezd el őket! Cserepes növényeket és nedves tárgyakat ne tegyél közvetlenül a fafelületre!
- Rétegelt fa
Ebben az esetben nincs szükség speciális ápolásra, elegendő a bútorokat időközönként portalanítani vagy nedves ronggyal áttörölni. A szennyeződéseket szappanos vízzel érdemes eltávolítani. - Kezeletlen fa
Ápolására elegendő egy fehér színű, nedves pamut törlőkendő. Tisztítására használj szappanos vizet, majd töröld át a fát egy puha törlőkendővel! - Lakkozott fa
Ápolásához a legjobb, ha fehér színű nedves pamut törlőkendőt használsz. Ha szennyeződést szeretnél eltávolítani, mosd át szappanos vízzel a bútort, majd töröld szárazra!
SZÖVETÁPOLÁS
A kárpitos bútorok gyakran lakásunk vagy házunk középpontját, „szívét” jelentik: itt csevegünk egymással, itt lazítunk, vagy éppen itt pihenjük ki magunkat. Éppen ezért egy ilyen ülő-fekvő alkalmatosság beszerzése jó esetben sok évre szóló befektetés is. Olyan tippeket, tanácsokat gyűjtöttünk össze, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy kedvenc kanapéd hosszú ideig megőrizhesse szép, eredeti állapotát.
A bútorszövetekre vonatkozó néhány alapszabály:
- Ne ülj új, még mosatlan ruhában kárpitozott bútorra, mert a bútorszövet elszíneződhet!
- A durva anyagú ruhák, például a farmer, valamint a szegecsek, cipzárak, gombok kárt tehetnek a bútorszövetben.
- Ne tisztítsd a kárpitot gőztisztítóval!
- A tisztítószert ne vidd fel közvetlenül a bútorszövetre!
- Csak óvatosan dörzsöld, mert megváltozhat a felszíne!
- Az optikailag összetartozó felületeket egyszerre tisztítsd!
- A foltokat a folt szélétől befelé haladva távolítsd el!
- Nyomás, hő, izzadság és pára hatására előfordulhat, hogy az anyag felülete kisebb-nagyobb mértékben megváltozik. Ezek a „foltok” a fénybehatástól függően leginkább a velúr és zsenília szöveteken szembetűnők. A felületi eltéréseket eltüntetheted, ha óvatosan, a száliránnyal ellentétes irányban átkeféled őket, vagy ha egy éjszakára nedves kendőt helyezel rájuk.
- A bútort csak a teljes száradást követően (körülbelül 24 óra elteltével) használd!
BŐRÁPOLÁS
A bőr szép és elegáns anyag, ennek megfelelően az ápolásra is nagy figyelmet kell fordítanod. Tartsd mindig szem előtt, hogy a bőr színe a közvetlen napsugárzástól vagy a túlzottan erős fénytől kifakulhat. A bútor és a hőforrás között tarts legalább 30 cm-es távolságot, hogy a hő ne tegyen benne kárt!
Azt se felejtsd el, hogy az új ruhadarabok befoghatják a bőrt, a cipzár, a gombok és szegecsek pedig felkarcolhatják azt.
A bőrtisztítás alapszabályai
- Ellenőrizd egy nem látható részen, hogyan viselkedik a bőr, ha fehér, puha, tisztítószeres ronggyal óvatosan megdörzsölöd.
- Sose használj a tisztításához gőztisztítót!
- Az optikailag összefüggő részeket mindig egyszerre tisztítsd!
- A nedves foltokat nedvszívó ronggyal itasd fel!
- A tisztítószert mindig rongyra tedd először, sose közvetlenül a bőrre!
- Kerüld el az erőteljes dörzsölést, a foltokat a folt szélétől befelé haladva távolítsd el!
- Ne használj agresszív szereket (például folteltávolító, oldószer, cipőkrém)!
- A bútort csak a teljes száradás után (körülbelül 24 óra elteltével) használd!
Bőr tisztításának folyamata
- Töröld át a bőrt nedves, fehér pamutronggyal!
- A foltok elleni védelem érdekében ajánlatos a bőrt évente két alkalommal a bőrápolóval kezelni.
- A folyadékot és a foltokat (zsír, ételmaradék) azonnal száraz, nedvszívó ronggyal vagy háztartási papírtörlővel itasd fel!
- Ezt követően óvatosan töröld át a bőrfelszínt langyos vízbe mártott, puha, fehér ronggyal!
- Rászáradt szennyeződések esetén ugyanígy járhatsz el.
- Ha a bőrbe rágógumi ragad, a felületet műanyagzacskóba rakott jégkockával hűtsd le, majd a rágógumit óvatosan távolítsd el!