ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Üdvözöljük a Rácz Bútorház Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a cég üzemeltetésében lévő web-áruházakban (a továbbiakban: Áruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A következő Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató valamennyi árucikkére érvényesek.
Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi Nyilatkozat (Adatkezelési Tájékoztató) rendelkezik. Az Áruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen Általános Szerződési
Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A SZOLGÁLTATÓ
A szerződés a Rácz Bútorház Kft.-vel jön létre.
Név: Rácz Bútorház Kft.
Székhely: 7630 Pécs, Álmos utca 1.
Üzlet neve/címe: 7630 Pécs, Álmos utca 1.
Levelezési cím: 7630 Pécs, Álmos utca 1.
Képviselő neve: Rácz Gabriella
Cégjegyzékszám: Cg. 16-09-005964
Bejegyző Bíróság: Szolnoki Törvényszék Cégbírósága
Nyilvántartásba vételi száma: NAIH-57758/2012
Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Adószám: 11992127-2-16
Közösségi adószám: HU 11992127
Számlavezető pénzintézet: Budapest Bank Zrt.
Pénzforgalmi jelzőszám: 10104569-43342500-01004004
IBAN számlaszám: HU56 1010 4569 4334 2500 0100 4004
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank Zrt.
Pénzforgalmi jelzőszám: 10404522-45212152-00000000
IBAN számlaszám: HU68 1040 4522 4521 2152 0000 0000
Telefonszám: 06 1 510 0115
Fax: 06 59 503 052
E-mail: info@interdeco.hu
Statisztikai számjel: 11992127 4759 113 16
2. ÁRUHÁZBAN FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
Az Áruház célja egyedi bútorok és garnitúrák valamint a lakberendezéshez kapcsolódó kiegészítők, árucikkek kiskereskedelmi értékesítése és – igény szerint – házhoz szállítása a Felhasználók részére. A termékeknél és a prospektusokban megjelenített képek, valamint színek illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. A szövetmintákban és a színmintákban szereplő színek árnyalatokban eltérhetnek a késztermékektől.
3. AZ ÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
Szolgáltató rendelkezik Európai Közösségi Adószámmal, így külföldi cégek ÁFA mentesen vásárolhatnak az Áruházban. Ehhez nem kell mást tennie a Felhasználónak, mint hogy megadja közösségi adószámát. Felhasználó büntetőjogi felelősségének tudatában, az ÁSZF elfogadásával valamint megrendelésével egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy az általa megadott közösségi adószám használatára jogosult, valamint a termékek a Vámhatóság dokumentumaival igazolhatóan elhagyják Magyarország területét. Ebben az esetben a megrendelt termékeket a Felhasználó saját maga a saját költéségén szállítja el a Szolgáltató telephelyérő.
3.1. Regisztráció
Az Áruház tartalmának minden része elérhető minden Felhasználó számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.
Ha azonban a Felhasználó regisztrálni szeretne, az Áruház felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud, ahol a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
- Email cím
- Jelszó
- Név,
- Számlázási adatok,
- Telefonszám,
- Szállítási adatok, amennyiben az eltér a számlázási adatoktól.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.
Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az raczbutor@gmail.com e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználó Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A Felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Ha Felhasználó regisztrált Felhasználó, de elfelejtette jelszavát, használja az „új jelszó kérése” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új ideiglenes jelszót küld a Szolgáltató e-mailben, kérjük ezzel lépjen be és biztonsági okokból azonnal változtassa is meg.
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
3.2. Megrendelés
A Felhasználó megrendelést adhat le az Áruházban a termékekre. Felhasználó a termékeket a „Termékeink” menüponton belül tekintheti meg. A Felhasználó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy annak képére kattintva tud tájékozódni. Felhasználó a terméket, a termék adatlapján található „Kosárba rakom” gombra kattintva tudja kosarába helyezni. A kosár tartalmát a Felhasználó bármikor megtekintheti a képernyő jobb felső sarkába található „Megtekintés” gombra kattintva, illetve ha a „Pénztár” feliratra kattint, akkor elkezdheti a megrendelést. A kosár menüben a Felhasználónak, ha házhoz szállítással kéri a terméket, akkor ki kell választania, hogy melyik településre kéri a kiszállítást, melyre azért van szükség, hogy a rendszer kiszámolja a szállítás költségét. A „Pénztár” gombra kattintva a Felhasználónak be kell jelentkeznie az Áruházba, ha pedig még nem regisztrált, akkor ezt itt megteheti. Felhasználó választhatja a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét is, a „Vásárlás regisztráció nélkül” feliratra kattintva. Ha Felhasználó kiválasztotta, hogy hogyan szeretne vásárolni, akkor a „Tovább” gombra kell kattintania.
A megjelenő felületen, a Felhasználónak meg kell adnia a személyes adatait a megrendelés teljesítéséhez. Ha minden adatot megadott, akkor szintén a „Tovább” gombra kell kattintania, majd kiválasztani a kívánt szállítási és fizetési módot, továbbá megjegyzést is fűzhet megrendeléséhez. A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy az adatlapon feltüntetett lakcímétől eltérő szállítási címet jelöljön meg.
Amennyiben a Felhasználó mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Tovább” gombra kattintva egy összegző felületre jut, hogy még utoljára leellenőrizheti a megrendelését és a „Megrendelem” gombra kattintva véglegesen elküldheti a megrendelését a Szolgáltató részére, mely fizetési kötelezettséget von maga után.
3.3. Adatbeviteli hibák javítása
A Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig az Áruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
3.4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte
A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának,érvényes szerződés nem jön létre Szolgáltató és Felhasználó között, kizárólag tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy a megrendelés a Szolgáltatóhoz beérkezett.
Szolgáltató a Felhasználó ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben Felhasználót tájékoztatja a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról, illetve a várható határidőkről. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló e-mail megérkezésekor jön létre.
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön visszaigazoló e-mailt.
Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató egyeztetés céljából e-mail útján felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot. A Szolgáltató a Felhasználó részére küld egy Előlegbekérő e-mailt, amely a Vételár 10%-ra vonatkozik, de mimimum 2 000 Ft. Az Előlegbekérő e-mailt a Szolgáltató elküldi a Felhasználó által megadott e-mail címre. Ezt követően a Felhasználónak el kell utalnia az Előlegbekérő e-mailben szereplő összeget vagy azt a Szolgáltató által fent feltüntetett bankszámlaszámára be kell fizetnie. A Szolgáltató a megrendelés teljesítését csak az előleg beérkezését követően kezdi meg. Az átutalásnál a ‘KÖZLEMÉNY’ rovatban CSAK A MEGRENDELÉS SORSZÁMÁT kell a Felhasználónak feltüntetnie, egyéb megjegyzés nem szükséges!
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Szerződést az Áruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.
3.5. Fizetés
Készpénzben vagy Bankkártyával, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor. Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén Felhasználó Szolgáltató üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben vagy Bankkártyával a Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes vagy Bankkártyás fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően jogosult.
Készpénzben, utánvéttel az áru kiszállításakor. Ezen fizetési mód választása esetén a Felhasználónak a vételár 10%-át, minimum 2 000.- Ft-ot (Előleg számlán szereplő összeg) a Szolgáltató K&H Bank Zrt.-nél vagy a Budapest Bank Zrt-nél vezetett bankszámlájára banki átutalás vagy készpénz befizetés útján fizeti meg azok kiszállítását illetve átvételét megelőzően. Egyéb esetben a Szolgáltató a megrendelésben foglaltak teljesítésére nem köteles. A teljes vételár fennmaradó 90%-át a Felhasználó a kiszállítást végző és a Szolgáltató által megbízott fuvarozó részére fizeti meg a termék átvételekor.
Előre utalás bankszámlára. Felhasználó a megrendelt termékek árának 100%-át (Előlegbekérő e-mailben szereplő összeg) köteles banki átutalás vagy befizetés útján a Szolgáltató részére megfizetni az alább feltüntetett bankszámlára. A teljes vételár 100%-át a Felhasználó a termék kiszállítását megelőzően köteles átutalni a Szolgáltató részére a K&H Bank Zrt.-nél vagy a Budapest Bank Zrt-nél vezetett bankszámlájára. A termék kiszállításának napjára a Szolgáltató által egyeztetett időpontban kerül sor. Előre utalás esetén a Felhasználó a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult.
Bankkártyával.
Ezen fizetési mód választása esetén a Felhasználónak a vételár 10%-át (Előleg számlán vagy Előleg bekérőn szereplő összeg) vagy a termék teljes vételárát Bankkártyával a Szolgáltató weboldalán a bankkártyás fizetési modul igénybevételével tudja kiegyenlíteni. Bankkártyás fizetésre a SIMPLE fizetési szolgáltató rendszerén keresztül és csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően a teljes vételár jóváírását követően jogosult.
Felhasználónak nincs lehetősége arra, hogy a termék fuvarozótól való átvételekor a termék vételárát bankkártyával egyenlítse ki.
A Felhasználó az Előlegbekérő e-mailben és az Előleg számlán feltüntetett előleg összegét a bármely, jelen fejezet szerinti módon teljesítheti.
A Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató Rácz Bútorház Kft.(5300 Karcag Madarasi út 2.) által a www.interdeco.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére.
A továbbított adatok köre: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a Tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
3.6 Számla.
Szolgáltató legkésőbb a megrendelt termékeknek a Felhasználó által történt átvételekor a kifizetés igazolására számlát ad a Felhasználó részére.
A termék átvételekor a Felhasználó megkapja:
– az Előleg Számlát (eredeti)
– a Végszámlát (eredeti)
– Garanciajegyet
A megrendelés leadását követően a Felhasználó a Szolgáltató felé Előleg megfizetésére kötelezett, melyet készpénzben vagy banki átutalással teljesíthet. A befizetett előlegről Előleg számla készül, melyet a Felhasználó a fizetést követően kap kézhez. Az Előleg számla elkészültét követően a számlázási adatok (név és cím) csak az Előlegszámla kiállításának tárgyhavában módosíthatók, melynek adminisztrációs költsége 508 Ft (400.- Ft.+Áfa). A megrendelés elküldésével egy időben a Felhasználó elfogadja a Szolgáltató vásárlási feltételeit.
3.7.Termék vételára
Az Áruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, mert az árak tartalmazzák a csomagolás költségét is.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
Az üzletben történő vásárlás esetén a termék fizetendő vételárát a terméken található árjelző cimke jelöli. Az üzletben feltüntetett vételár eltérhet az Áruházban található ártól, ezt a Szolgáltató saját árképzési szempontok szerint alakítja ki ezért erre vonatkozó reklamációt nem fogad el.
3.8. Átvétel
Személyes átvétel. A Felhasználó a megrendelt termékeket személyesen veszi át a Szolgáltató 1. pont alatt megjelölt üzlethelyiségében. A termék átvételének legkorábbi időpontjáról a Szolgáltató telefonon keresztül értesíti a Felhasználót. A személyes átvételre munkanapokon 8:30-12:00-ig valamint 14:00-17:30 és szombati napokon 8:30-12:00 között kerülhet sor. Az Áruház nyitva tartása eltérhet a fentiektől, ebben az esetben az átvétel időpontja az Áruház nyitvatartási rendje szerint módosul. Személyes átvétel esetén a Felhasználónak minden esetben ellenőriznie kell a termék csomagolásának sértetlenségét, hiszen a termék elszállítását a Felhasználó maga végzi, saját felelősségére, ezért a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által végzett szállításból eredő sérülések, törések tekintetében. A végszámla átvételével a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik.
Kiszállítás. A kiszállítást a Szolgáltató munkatársai szervezik és végzik, melynek költségét a rendszer pontosan kiszámolja. A szállítással kapcsolatos tudnivalók részletes ismertetését a Felhasználó a jelen ÁSZF 6. pontban találja.
A szállítólevél aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik.
Ennek megfelelően a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és sérülésre vonatkozó reklamációt nem áll módjában elfogadni.
3.9. A szerződés iktatása
Az Áruházban kötött szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető.
4. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). – 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b)több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken [ Elállási nyilatkozat minta ] keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4 pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
4.1. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. ágymatrac).
5. RENDELÉS LEMONDÁSA
A rendelését az Elállási Jog gyakorlásával (Vásárlási Feltételek 4-es pontja alapján), annak hatályán belül lemondhatja. Ha Önnek nincs jogi alapja arra, hogy gyakorolja az Elállási Jogot, akkor a rendelését a termék átvétele előtt az alábbiak szerint mondhatja le:
Ha a Felhasználónak mégsem felel meg a már megrendelt termék, lehetősége van a megrendelést a termék átvétele előtt lemondani. A rendelés lemondására csak írásban van lehetősége a Felhasználónak. A telefonon lemondott megrendelések nem kerülnek törlésre a nyilvántartásból, azoknak minden költségét a Felhasználónak kell viselnie! A Felhasználónak az Áruházban személyesen írásban vagy az 1. pontban megjelölt e-mail címre küldött levelében kell jeleznie, hogy megrendelését lemondja. A Felhasználónak az e-mailben a következőket kell feltüntetnie: “A …… Rendelésszámú rendelésemet lemondom”. Csak az egyértelműen beazonosítható megrendelések lemondására van lehetőség (Felhasználó neve, Felhasználó címe, megrendelés sorszáma), ellenkező esetben a megrendelés érvényben marad. A megrendelés törlésének díja 400 Ft +ÁFA (508 Ft). Az előleg befizetését követően a megrendelt termék a Felhasználó részére foglalásra és raktározásra kerül. Ha a leelőlegezett vagy kifoglalt rendelés illetve az áruházban kifizetett termékek az átvételt vagy szállítást megelőzően lemondásra kerülnek, akkor a Szolgáltató 5.000 Ft+ ÁFA (6 350 Ft) / megkezdett hét Raktározási költséget számít fel a Felhasználó felé, amely a befizetett előlegből levonásra kerül.
6. SZÁLLÍTÁS
Lehetőség van házhoz szállítás megrendelésére. A szállítást a Szolgáltató munkatársai szervezik és végzik. A Szolgáltató által végzett szállítás esetén a Felhasználó a Szolgáltató munkatársainak jelenlétében köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, és ha sérülést észlel (pl. elszakadt a fólia, megsérült a kartondoboz) azt azonnal jeleznie kell a szállítást végző munkatársak felé.
A szállításból eredő hiba esetén, a sérült elem cseréjét a Szolgáltató díjtalanul végzi.
Átvételkor ellenőrizze a csomagok külső sértetlenségét, valamint azok teljes meglétét. Abban az esetben, ha a csomagolás sérült, akkor ellenőrizni kell az árut is. Az áru sérülése esetében kérjük a reklamáció tényét igazoltassa a szállítólevélen, a sofőr aláírásával.
A termékek gyártási és szállítási feltételei termékcsoportonként eltérnek. Ha egy megrendeléshez több termék tartozik és valamely termék rövidebb idő alatt elkészül, mint a többi termék, abban az esetben a Szolgáltató vállalja, hogy a már meglévő terméket központi raktárában tárolja.
Ha a Felhasználó kéri, lehetőség van a megrendelések kiszállítására külön-külön is, melyet a kapcsolat felvételi űrlap kitöltésével és ezen igényének feltüntetésével jelezhet a Szolgáltató felé. Ebben az esetben a Felhasználónak a szállítás díját is külön-külön kell megfizetnie.
A szállítás gyűjtő fuvarokban Magyarország területén, az Ön által megjelölt belföldi szállítási címre, az ingatlan közterületre nyíló bejárati kapujáig történik. A kiszállítás során összeszerelést nem vállalunk. A tervezett szállítási nap előtt 2 munkanappal a Szolgáltató e-mail üzenetben vagy telefonon keresztül felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot és tájékoztatja a szállítás várható időpontjáról (szállítási nap és a napon belüli idősáv).
Ha a megbeszélt időpontban a Felhasználó hibájából, a helyszínen nem történik meg a termék átvétele, a következő szállítás minden költsége a Felhasználót terheli.
A házhozszállítást a Szolgáltató csak akkor tudja vállalni, ha a szállítási cím tehergépkocsival (3,5 tonna, Ponyva magassága: 3,7 méter) megközelíthető.
Ha a megadott szállítási cím teherautóval nem közelíthető meg (pl. lezárt útszakasz, KRESZ behajtás tiltás, stb) akkor a szállítást csak az engedélyezett terület határáig tudjuk elvégezni.
Ha a szállítási címhez történő eljutáshoz fizető területre kell a szállító járművel behajtani (Pl: Budapest I.kerület, Budai Várnegyed, fizető övezet), akkor ennek minden költsége a Felhasználót terheli, a szállítási költségen felül ezt köteles maradéktalanul megtérítenie.
A rendszer által kiszámolt pontos szállítási költség nem tartalmazza a termékek emeletre történő szállításának és a termékek helyszínen való összeszerelésének, falra való felszerelésének stb. költségét! A szállítási díj minden esetben a kapuig szól. A szállításkor a sofőr egyedül van, csak leadja az árut. A vásárlónak az átvételkor biztosítania kell 2 rakodót. A szállítási költség nem tartalmazza a bútor helyiségbe való juttatásának költségét. Ha a Felhasználó a Szolgáltatótól nem rendeli meg a helyiségbe szállítás szolgáltatást, akkor a bútor lakásba való juttatásáról a Felhasználónak kell gondoskodnia. Ebben az esetben az áru sérülésmentességének felelőssége amikor az elhagyja a szállító teherautó platóját átszáll átszáll a vásárlóra.
A Szolgáltató csak a megrendelt termékek szállítását végzi el, a csomagoló anyagokat nem szállítja el.
Lehetőség van helyiségbe szállítás szolgáltatás megrendelésére is, melyet a megrendelés leadásakor kell jeleznie.
A helyiségbe szállítási szolgáltatás plusz költsége:
0-4. épületszintig termék értéktől függetlenül: Egyedi egyeztetés alapján és egyedi költség kalkulációval tudjuk elvégezni.
5. épületszinttől: Egyedi egyeztetés alapján és egyedi költség kalkulációval tudjuk elvégezni. A helyiségbe szállítást csak akkor vállaljuk, ha a termékek liftben felszállíthatók. Ha a szállításkor a megrendelt termék nem fér be a liftbe, vagy a lift üzemen kívül van akkor ez a Vásárló felelőssége. A házhoz szállítást ebbe az esetben is teljesítettnek tekintjük és a termékeket a helységbe szállítás nélkül átadjuk a Vásárlónak.
Tájékoztatjuk a kedves vásárlóinkat, hogy házba szállítást ablakon, erkélyen keresztül nem végzünk!
A helyiségbe szállítás esetén a Szolgáltató csak a megrendelt termékek szállítását végzi el, a helyiséget nem üríti ki, a csomagoló anyagokat nem szállítja el.
Amennyiben a megrendelt termék nem fér be az ajtón vagy a kívánt helyre, ez nem a Szolgáltató felelőssége. Az épületekhez, lakásokhoz vezető járdák és lépcsők síkosság mentesítése a vásárló ( vagy a közös képviselő) felelőssége és kötelessége. Baleset veszélyes területekre nem végzünk helységbe szállítást. A Szolgáltató ezekben az esetekben visszavenni a terméket nem köteles, a szállítást teljesítettnek tekintjük!
Lakáson belül vagy kívül emeletre, illetve szűk, keskeny, veszélyes lépcsőkön, csigalépcsőkön, egyébb bármilyen baleset veszélyes területeken- a káresemény és a sérülés elkerülése érdekében – nem szállítunk.
A helyiségbe szállítást – mint szolgáltatást -, a szállítási időpont egyeztetését követően Felhasználó nem mondhatja le, annak költségét megfizetni köteles.
A helyiségbe szállítás költsége nem tartalmazza a termékek helyszínen való összeszerelésének, falra való felszerelésének stb. költségét! Ilyen szolgáltatást a Szolgáltató nem vállal.
Amennyiben kiszállítást kér tőlünk, akkor gyűjtőfuvar járatokba szervezzük a leadott megrendelést. Ennek előnye, hogy így jóval kedvezőbb szállítási költséget kell Önnek kifizetnie. Kérjük vegye figyelembe, hogy ez a megoldás nem rugalmas. 2 munkanappal a tervezett kiszállítás előtt értesítjük Önt a várható kiszállítás időszakáról, amely időszakra Önnek gondoskodnia kell az átvételről. Ha az átvételt nem tudja megoldani, akkor a következő túrajáratunkba szervezzük be az Ön igényét, aminek időpontja jóval későbbi időpontban is lehet.
Amennyiben Ön a gyűjtő fuvarozás merev átvételi szabályaihoz nem kíván alkalmazkodni, akkor 130 Ft+Áfa/km áron „direkt fuvarral” tudunk az Ön egyedi igényéhez alkalmazkodni. (az oda-vissza út fuvardíját fogjuk Önnek számlázni)
A szállítási feltételek csak Magyarország területén belül érvényesek.
Szállítás során arra törekszünk, hogy a termék épségének megóvása mellett környezetkímélő módon, újrahasznosított csomagolóanyagokkal végezzük. Ez a megoldás többször használatos szivacstáblákkal való rögzítésből, hézagolásból áll, mellyel a legbiztosabb módon vigyázhatunk a bútorok sértetlenségére. A szállítás során por is rakódhat a termékekre, de ezeket a szennyeződéseket a használatba vétel előtti szokásos fertőtlenítés és tisztítás alkalmával általános tisztítószerekkel el lehet távolítani.
Szállítási határidők:
Ha a megrendelt termék készleten van, nem szükséges annak gyártása, akkor a Szolgáltató jelzi ezt a Felhasználó felé. Ebben az esetben a kiszállításra 5-10 munkanapon belül, egyeztetett időpontban sor kerül. Az “INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁS” esetében a szállítási határidő a gyűjtőfuvarok függvényében növekedhet. Az automatikus visszaigazolásban “GYÁRTÓI KÉSZLETRŐL” státusszal szereplő termékek gyártótól való beérkezése a rendelés véglegesítését követően megközelítőleg 7 munkanapot vesz igénybe. A házhoz szállítás szervezése és ütemezése ezt követően történik meg. A kiszállításra a raktárra történő beérkezést követően 5-10 munkanapon belül, az általunk jelzett időpontban kerül sor.
Általános gyártási határidők megrendelés esetén termékcsoportokra bontva:
Szekrénysorok, Konyhabútorok, Étkezők: 2-4 hét
Ülőgarnitúrák, Franciaágyak, Kárpitozott termékek: 4-6 hét
Matracok: 2-3 hét
Kisbútorok, Kiegészítő termékek: 2-4 hét
Előfordulhat eltérő szállítási határidő is, a gyártó alapanyag beszerzésének függvényében.
A hivatalos munkaszüneti napok és ünnepnapok alatt a gyártás szünetel, ezek számával a gyártási határidők meghosszabbodnak.
7. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
7.1. Kellékszavatosság
Felhasználó ma Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
7.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
7.3. Szavatossági igények érvényesítése
Felhasználó az 1. pontban megadott levelezési címre küldött vagy email címre küldött levelével vagy telefonon jelentheti be szavatossági igényét Szolgáltató felé.
Felhasználó a termék átvételekor átadott számla bemutatása mellett jogosult a szavatossági jogok körében a terméknek Szolgáltató üzlethelyiségében történő, Szolgáltató vagy megbízottja általi kijavíttatására.
7.4. Jótállás
Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Felhasználónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató végezte, akkor a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Szolgáltató a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Felhasználó jótállási igényét
- az Áruház „Hibabejelentés” menüpontja alatt jelentheti be; a menüponton belül megjelenik egy űrlap, melynek kitöltésével és Szolgáltatónak való elküldésével jelentheti be jótállási igényeit; vagy
- Felhasználó ilyen jellegű igényét a jótállási jegyen feltüntetett, Szolgáltató által megadott címen is érvényesítheti.
A Felhasználó köteles gondoskodni a bútor Szolgáltatóhoz vagy a Szolgáltató által feltüntetett címre való eljuttatásáról, így ennek megfelelően a szállítás költségéről is. Szolgáltató a jótállási jegy és számla vagy annak másolata bemutatása ellenében tud eleget tenni jótállási kötelezettségének.
A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termék esetén – ha az a helyszínen nem javítható – az el- és visszaszállításról a Szolgáltató gondoskodik.
A falra szerelhető elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Tisztítás, ápolás: Puha szőrű kefével vagy száraz puha textiliával végezzük a portalanítást. Az ezek után megmaradó szennyeződéseket a kereskedelemben kapható flakonos (száraz) habtisztítószerekkel és puha textiliával, vagy gyengén nedves szivaccsal szüntetjük meg. Kárpitos bútorok tisztításához, ápolásához csak a gyár által ajánlott, vagy speciális, vízben oldódó kárpittisztító szereket használjuk, szigorúan kerülendő a nitro alapú szerek használata. A fedett festésű bőrt szükség szerint, de legalább évente egyszer bőrápoló krémmel vagy neutrális viaszos emulzióval, majd puha, száraz textiliával töröljük át. Kérésre mindenkor szakszerű tanácsadással állunk kedves vásárlóink rendelkezésére.
A kárpitos termékek zippzárzata gyártástechnológiai megoldás, a huzat nem levehető és házilag nem mosható. A kezelési útmutatótól eltérő használat a jótállás megszünését vonja maga után.
A jelen alfejezet szerinti rendelkezések kizárólag a fogyasztónak minősülő Felhasználók esetében érvényesülnek.
8. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
8.1.Panaszügyintézés helye
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: CSB Familia Kft., 5300 Karcag, Madarasi út 2.
Telefonszám: 06 1 510 0115
E-mail: info@interdeco.hu
8.2. Panaszügyintézés módja
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
8.3. Panaszügyintézés ideje
Szolgáltató Felhasználó által előterjesztett kifogásokat a 8.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken munkanapokon (hétköznapokon 8:30-12:00 valamint 14:00-17:30 és szombaton 8:30- 12:00 óra között ) fogadja.
8.4. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűt.
Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.
Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/ .
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
- Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
9. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően az Áruház első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan
10. TULAJDONJOG FENNTERTÁSA
A teljes vételár kifizetéséig a termék(ek)a Rácz Bútorház Kft. tulajdonában marad.
11. FELELŐSSÉG
Felhasználó az Áruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget az Áruházhasználói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy az Áruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Felhasználók által az Áruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy az Áruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben az Áruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a Felhasználó az Áruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Szolgáltató és Felhasználó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Felhasználó törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját.
12.SZERZŐI JOGOK
Az Áruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Felhasználója a honlapon, az Áruház, valamint az Áruház felületén keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, az Áruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
Az Áruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, az Áruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak az Áruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Az Áruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.interdeco.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre az Áruház felületén, előzetes figyelmeztetés nélkül.
A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy az Áruházat más domainnév alá helyezze át.
A falra szerelhető elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért felelősséget nem vállalunk, kártérítési igény kizárva.
A helyiségbe vagy emeletre történő házhoz szállítás szolgáltatás megrendelése esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a kért szolgáltatás teljesítését a Felhasználó értesítését követően megtagadja. Ebből az okból a Felhasználó a megrendelést csak az 5. pontban (Rendelés lemondása) meghatározottak szerint mondhatja le.
A helyiségbe, emeletre történő házhoz szállítási szolgáltatás teljesítése során vagy a teljesítést követően az ingatlanban, ingó vagyontárgyakban keletkezett sérülések, károk helyre állítására a Szolgáltató nem kötelezhető, kártérítési igény kizárva.
Üveg elemekre és üveg alkatrészekre garanciát nem vállalunk. A termékek kizárólag lakossági, magán felhasználásra alkalmasak.
A termékek Minőségi Osztály besorolása: II. osztály. Az osztályba sorolás oka: kisebb élfólia kitöredezések, felületi karcolódások, illesztéseknél pár milliméteres eltérések és hézagok előfordulhatnak. A hátfalak, díszlécek tűzőkapcsai részlegesen láthatóak.
Konyhaszekrények “Egybe munkalappal” történő rendelése esetén a mosogatótálak a munkalapba nem kerülnek kívágásra és beépítésre.
A konyhaszekrények weboldalon szereplő mélységi méretei az alsó szekrények esetében (60 cm) a munkalappal együtt kerülnek megadásra, ezért a munkalap mélységét jelölik. Az alsó elemek korpusz mélysége ettől eltérő, tehát ha az elemeket munkalap nélkül rendelik meg akkor a szekrények mélységi mérete típustól függően kb. 50,5 cm lesz.
A konyhaszekrények nem tartalmazzák a beépítéshez szükséges toldó, szigetelő, tűz-, hő – és vízzáró anyagokat. Ezek beszerzéséről és a beépítéséről a Vásárlónak kell gondoskodnia, a hiányukból eredő felelősséget és garanciális igényt a Szolgáltató kizárja.
A fogantyúk, lábak változtatásának a jogát fenntartja a gyártó. Ez nem képezheti reklamáció alapját.
A weboldalon található kiegészítő termékek (pl: szekrénybe szerelhető belső komódok és kiegészítő polcok, gardróbszekrény belső és külső tartozékok, szekrény párkányok, méretre rendelhető konyhaszekrény munkalapok és vízzárók ,stb.) megrendelése esetén a Szolgáltató nem vizsgálja a rendelés tárgyát képező termékek méretét valamit a típusok egyezését és kompatibilitását. A kiegészítő termékek a Szolgáltató részéről csak ajánlatot képeznek, a rendelés leadásakor ezekről a Felhasználónak kell meggyőződnie. Ebben az esetben a Szolgáltató felelőssége kizárva, kártérítésre nem kötelezhető, további engedményeket nem ad.
A széria termékektől eltérő vagy egyedi igények alapján készülő ( pl: egyedi igény szerinti méretezésű, a szériától eltérő szín vagy anyag használata, egyedi rajz alapján készülő, stb.) termékek megrendelése esetén az egyedi gyártást csak +30% Egyedi Gyártási Előleg megfizetését esetén tudjuk vállani.
Az előleg befizetését követően a megrendelt termék a Felhasználó részére foglalásra és raktározásra kerül. Ha a leelőlegezett vagy kifoglalt rendelés illetve az áruházban kifizetett termékek az átvételt vagy szállítást megelőzően lemondásra kerülnek (bele értve az átvétel előtti elállást is), akkor a Szolgáltató 5.000 Ft+ ÁFA (6 350 Ft) / megkezdett hét Raktározási költséget számít fel a Felhasználó felé, amely a befizetett előlegből levonásra kerül.
Amennyiben textilbőr huzattal értékesített terméket vásárolt, hogy csak és kizárólag nedves pamut kendővel vagy az általunk ajánlott és tesztelt Stoffinet márka néven futó textilbőr ápoló kárpittisztító spray-el kell a bútort kezelni. Minden más esetben a jótállás érvényét veszti!
Szerződést az Áruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.
A gyártási és szállítási határidők módosulása vagy csúszása esetén a Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető, további engedményeket nem ad.
Ezen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2015.09.11.